FANDOM

Seppo Taalasmaa (s. 1951) on rock- ja popmuusikko. Hänen yhtyeitä ovat olleet muun muassa The Ismo Laitela Band, The Kramers sekä Lonely Hearts, joka soitti Beatles -covereita. Hän julkaisi debyyttialbuminsa Seppo Taalasmaa vuonna 1980.

Seppo Taalasmaa soitti Ismo Laitela Bandissa bassoa vasemmalta puolelta, vaikka hän on oikeasti oikeakätinen.

Nuoruusvuodet Muokkaa

Seppo Juhani Taalasmaa syntyi vuonna 1951 Imatralla köyhään perheeseen. 1958 alkoi hänen koulutiensä, ja vuonna 1967, yhden yön jutun seurauksena syntyi Sepon ainoa biologinen lapsi Kari. Vuonna 1965 Seppo Taalasmaa innostui musiikkiurasta nähtyään The Beatlesin tv-esiintymisen. Vuonna 1968 Taalasmaa meni naimisiin Ullan (o.s. Tuomi) kanssa, vaikka hän olikin alaikäinen. Vuonna 1970 Taalasmaa liittyi Suomen Talvisota 1939-40-yhtyeeseen.

Uuden aallon tuulet Muokkaa

Taalasmaa sai Love Recordsilta levytyssopimuksen ja alkuvuodesta 1976 julkaistiin debyyttialbumi, 1950-luvun rhythm and bluesia ja 1970-luvun protopunkkia sekoittaneen Seppo Taalasmaa. 1978 julkaistiin psykedeelistä rockia sisältänyt Taalasmaa goes Royals. Vuonna 1976 Seppo Taalasmaa sai lisää perhelisäystä, kun hänen tytärpuolensa, Elina Marjaana, syntyi 26. lokakuuta.

Popimpi 1980-luku Muokkaa

Love Recordsin hajottua Seppo Taalasmaa sai levytyssopimuksen EMI:ltä. Loppuvuodesta 1981 julkaistiin

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki